Reklama

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy

Przepisy na podstawie, których załatwiana jest sprawa (podstawa prawna):

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. Ustawa o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.) 
  3. Rozporządzenie   Rady   Ministrów   z   dnia   1   czerwca   2004   r.   w   sprawie   określania   warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264).
  4. Uchwała Nr 719/LVI/2023 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 30.01.2023  r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg na drogach gminnych. 
  5. Ustaw z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.).

Miejsce i sposób dokonania zgłoszenia:

Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
ul. Komunalna 2
05 – 250 Radzymin 
Budynek: C, parter, pokój nr 1

Osoba prowadząca sprawę: Wioletta Cholewińska

E-mail: wcholewinska@radzymin.pl

Tel. 22 66 76 874

Wymagane dokumenty:

  1. wzór graficzny reklamy;
  2. orientację z mapy topograficznej w skali 1:25 000 lub mniejszej;
  3. mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją reklamy – 2 egz.;
  4. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej;
  5. inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów), np. zgoda właściciela słupa energetycznego, budynku i.t.d.
  6. Klauzula RODO

Termin załatwienia sprawy:

Zgodnie z KPA – do 30 dni od dnia złożenia wniosku. Wszelkie informacje na temat postępu załatwiania sprawy można uzyskać u osoby prowadzącej sprawę.

Opłaty:

Kwota opłaty za decyzję wyliczana jest na podstawie Uchwały Nr 719/LVI/2023 Rady Miejskiej w Radzyminie z dnia 30.01.2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg na drogach gminnych, dostępnej pod adresem:

Za każde złożone pełnomocnictwo należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł. 

Opłatę można zapłacić na konto Bank Alior Bank SA
nr konta  32 2490 0005 0000 4600 5620 1165 lub w kasie urzędu w budynku A przy Pl. T. Kościuszki 2, czynnej w godzinach: 

Wtorek : 8:00 – 14:30

Środa: 8:00 – 14:30

Czwartek: 8:00 – 14:30

Przerwa: 12:15 – 13:15

Opłatę za zajęcie pasa drogowego

należy wpłacić na konto Zakładu Gospodarki Komunalnej w Radzyminie Bank Alior Bank SA nr konta: 79 2490 0005 0000 4600 5814 6236. Decyzja jest zwolniona z opłaty skarbowej – część III ust. 44 pkt 8 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej.

TRYB ODWOŁAWCZY:

W terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji, stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, za pośrednictwem Zarządu Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Zakład Gospodarki Komunalnej w Radzyminie Sp. z o.o.
ul. Komunalna 2
05-250 Radzymin

    Uwagi:
    W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biurze Obsługi Interesanta.